הוסף לעגלה

מזון יבש לכלבים - Acana

הכותרת “אכול כמו הכלב שלך”, שניתנה לארוחת הצהריים הראשונה שלנו באדמונטון, בירת חבל אלברטה בקנדה, לא נשמעה מפתה.
גם כמי שמגדל כלבים וחתולים זה שנים ומודע לאנושיותם, לאכול את מה שהם אוכלים, אף פעם לא חשקתי.
החששות התבדו, כשעל השולחן עלו מנות מצוינות שהורכבו מירקות טריים, שלל פירות ובשר משובח. כולם, מסתבר, משמשים חומרי הגלם להכנת מזון חיות המחמד של אקאנה.

אלברטה היא המפיקה הגדולה ביותר בקנדה של נפט גולמי וגז טבעי ועליהם כלכלתה, לצד החקלאות. זו מבוססת על גידולי חיטה ועוד יותר על גידול צמחי קנולה לייצור שמן, הנראים מרחוק כפרחי החרדל בצהובים. בחוות ענק מגדלים כאן, למאכל, ביזונים, כבשים, עופות חופש מסוגים שונים ועוד.

הייצור החקלאי המפותח בסביבה, מאפשר להשתמש בתוצרת מקומית טרייה, גם כשמדובר בייצור מזון לחיות מחמד. העופות, הבשר, הדגים, הביצים, הפירות, הירקות ואפילו עשבי התיבול המוכנסים לכופתאות המזון לבעלי החיים, מגיעים למפעל באדמונטון ישירות מגידול מקומי, בחוות הנמצאות בפיקוח החברה. תוך שלושה ימים לכל היותר, עוברים חומרי הגלם את תהליך העיבוד וכעבור יומיים נוספים המוצר המוגמר יוצא לדרך.

ב 2016 חברת צ’מפיון פתחה מטבחים גם בקנטאקי, ארה"ב וגם שם נעשה שימוש בתוצרת החקלאית המקומית.

המזון המיוצר כאן, אנחנו למדים, מותאם ביולוגית לצרכי ההולכים על ארבע. כלומר, נלקחת בחשבון האנטומיה של הכלב והחתול והעובדה שהם טורפים מטבעם, אך גם אוכלי כול (בעיקר הכלב). בטבע חיו אבותיהם מציד, אך השלימו את התזונה גם בצמחים מזדמנים ומכאן התוספת של פירות, ירקות ועשבי תיבול.

בבית הקירור הענק, אנחנו צופים בתהליך המיון והשיווק של הפירות והירקות. 400 משאיות נכנסות לכאן מדי יום, עמוסות בסחורה טרייה והפלפלים, הגזרים, הדלועים, המלפפונים, תפוחי האדמה, הבטטות ומגוון הפירות, משווקים מאותו מקום ממש, גם לרשתות שיווק לצריכת בני אדם.

ליד מסוע ענק שעליו מתגלגלת תערובת של ירקות שטופים, עומד עובד המטבח ובהפרשי זמן קבועים, מוסיף פירות יער לתערובת. זו עולה למערבל ענק הטוחן הכול למחית, שתועבר למפעל ותשולב במרכיבים הבשריים.

החלק הבשרי בכופתאות עשוי מגוון סוגי בשר ביזון, עופות שונים, חזיר ודגים, בדגש על התאמה לתזונת החיה הטורפת בטבע. הרעיון הוא לספק את “הטרף השלם”, כלומר לשלב בשר, חלקי פנים ועצמות, ביחס דומה למתקיים בגוף הטרף וזה גם מייתר תוספת של ויטמינים ופחמימות למזון. הבשר, אגב, כמו כל חומרי הגלם האחרים, מבטיחים כאן, טרי (לא מוקפא) אינו מכיל חומרים משמרים, הורמונים או תוספת מים.
ב 2016 נפתח מבנה חדש , לצד המפעל שמשמש מרכז מחקר ופיתוח הכולל מעבדות משוכללות.

אנחנו מבקרים גם בחוות ביזונים, שבשרם נחשב כאן למעדן. הביזון הוא בהמה גדולה החיה בתנאים טבעיים בלבד . החווה היא סוג של ספארי רחב ידיים, מרופד בכרי עשב ירוק מאופק לאופק ועד שהם מגיעים לפס הייצור, נראה שהביזונים חיים כאן לא רע. הם חופשיים לרעות בשטח הפתוח ורק רכב השטח של זוג הבוקרים הצעירים המארחים אותנו, מפריעים את מנוחתם.

אות לגאווה בחקלאות המקומית ולאמון שרוכשים לה, אפשר לראות בתמונות אותם החוואים, כמו שאר הספקים את חומרי הגלם, המופיעות על שקי האוכל של צ’מפיון. זאת לצד פירוט בשלל שפות של המרכיבים והערכים התזונתיים של המזון. בשל ריבוי המרכיבים הטריים, מצוין גם כן, חיי המדף של המוצרים מוגבלים יחסית ומגיעים ל-18 חודשים.

מחירם של המוצרים אינו זול, אבל המארחים שלנו טוענים שבחשבון הכולל הוא משתלם. מזון מותאם ביולוגית, יכול לדבריהם להשביע ולספק את צרכי בעל החיים בכמות פחותה. הערכים התזונתיים הגבוהים יועילו גם לפרווה שלו, יעניקו לה ברק וימנעו נשירה. בנוסף, יסייעו למנוע את המחלות הנפוצות סוכרת והשמנת יתר. בני טיפוחיכם ישמרו בעזרתו על הגזרה ועל הבריאות ואפילו היציאות שלהם יראו הרבה יותר טוב.

יש לציין כי החברה מתעקשת על ייצור עצמי בלבד והיא אינה מייצרת עבור מותגים אחרים, ואינה נעזרת במפעלים חיצוניים, כך למשל אין להם מזון בע"ח בשימורים – כי אין בבעלות החברה מפעל שימורים.

 

תוצאות: 35 נוספו לאחרונה
מחיר | שם מיין לפי:
no-lazy